Näin logistiikkayhteistyö kanssamme starttaa

Kun ulkoistat logistiikkaa tai vaihdat logistiikkakumppania, arvostat varmasti yhteistyön aloituksen sujuvuutta – niin mekin! Näin homma toimii kanssamme.

Verkkologistiikan myyntijohtaja Kalle Thessler tietää, että logistiikkayhteistyön ensiaskelten sujuvuus on tärkeää molemmille osapuolille.

– Me Verkkologistiikalla uskomme rakkauteen ensisilmäyksellä, ja siksi haluamme vakuuttaa asiakkaamme kumppanuutemme kannattavuudesta heti alusta saakka. Tällöin asiakkaallemme syntyy varma ja hyvä fiilis, ja me tunnemme, että saamme loistaa siinä, minkä parhaiten osaamme.

Verkkologistiikan hinnoitteluun ei kuulu erillisiä palvelun aloitusmaksuja, jotta kynnys siirtyä yrityksen asiakkaaksi olisi mahdollisimman matala. Ennen yhteistyöpäätöksen tekoa asiakkaat ovat myös tervetulleita tutustumaan Verkkologistiikan varastoon, toimintatapoihin sekä henkilöstöön.

Kumppanuuden aloituksen sujuvuus on kerännyt kiitosta Verkkologistiikan asiakkailta. Esimerkiksi biokomposiitista valmistettuja hiilihapotuslaitteita valmistava ja myyvä suomalainen Mysoda vakuuttui nopeasti siitä, että Verkkologistiikka olisi yritykselle täydellinen kumppani.

– Alkuvaiheessa keskustelimme parin muunkin palveluntarjoajan kanssa, mutta totesimme pian, että Verkkologistiikka on ketterä ja kustannustehokas kumppani, jonka kanssa varasto saadaan toimimaan nopeasti ja ilman ylimitoitettua projektivaihetta, summaa Jussi Aura Mysodalta.

Yhteistyö alkaa muuton organisoinnilla

Kun asiakas on hyväksynyt Verkkologistiikan tarjouksen, yhteistyö alkaa muuttopäivän organisoinnilla. Muutot järjestetään yleensä viikonloppuisin niin, ettei asiakkaan toimituksiin tule minkäänlaisia viiveitä varaston muuton vuoksi. Muuttopäivän sopimisen jälkeen alkaa käytännön järjestelyiden läpikäynti.

– Kysymme asiakkaalta yleiset toimintaohjeet: miten he toivovat heidän lähetyksensä pakattavan, tuleeko pakkauksen olla esimerkiksi personoitu tai muoviton, mitä muuta huomioitavaa heidän kauppaansa ja tuotteisiinsa liittyy ja onko jotain, mitä meidän pitää tietää keräily- tai pakkausprosessiin liittyen, Thessler kertoo.

Kun asiakkaan tarpeet ja lähetettävien tuotteiden vaatimukset on selvitetty, saa asiakas ohjeistuksen muuttokuorman tekoon.

– Annamme selkeät ohjeet muuttokuorman pakkaamiseen sekä merkitsemiseen, ja avustamme niissä tarvittaessa. Tämän jälkeen tilaamme kuljetussopimuksillamme muuttokuorman tuotteille. Ennen kuorman saapumista on yhdessä katsottu verkkokaupan asetukset kuntoon niin, että toiminnan ja keräilyn aloittaminen sujuu täällä sulavasti.

Thesslerin mukaan tärkeää on, että asiakkaan varaston muutto Verkkologistiikan tiloihin on asiakkaalle mahdollisimman helppo ja vaivaton prosessi.

– Muutto ei saa näkyä loppuasiakkaalle – paitsi toki aiempaa nopeampina ja tehokkaampina toimituksina.

Asiakasta ei missään vaiheessa jätetä yksin

Mysodalaiset kokivat, että yhteistyön aloitus Verkkologistiikan kanssa sujui jouhevasti.

– Prosessi eteni oikein sujuvasti, ja yhteyshenkilömme oli aina nopeasti tavoitettavissa. Kaikenlaista selvitettävää oli melko paljon, koska meillä ei ollut ennestään kokemusta oman verkkokaupan operoinnista tai sen varastoon ja logistiikkaan liittyvistä asioista, Aura summaa.

Aura kokeekin, että Verkkologistiikan tarjoama tuki oli erityisen tärkeää yhteistyön alkumetreillä. Näin Mysodan tiimille syntyi luottamus siihen, että he ovat antaneet logistiikkansa ammattilaisten käsiin ja kaikki sujuu.

– Tuotekategoriamme tuotteisiin liittyy hieman harvinaisempia varastointiin ja logistiikkaan liittyviä yksityiskohtia. Kalle selvitteli monimutkaisempia asioita kiitettävästi ja vastaili aktiivisesti kysymyksiimme. Alkuvaiheen tuki oli erinomaista, ja asiakkaana meille tuli tunne, että palveluntarjoaja tosiaan haluaa saada asiat toimimaan. Verkkologistiikkalaiset ovat myös nopeasti oppineet ja kehittäneet omaa toimintaansa Mysodan tarpeita vastaavaksi, Aura summaa.

Kysy verkkokaupallesi sopivaa palvelua

Ota yhteyttä